سبد خرید 0

آشنایی با انواع قرنیز

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 16 مرداد 1400 در ساعت 10 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با پیشرفت درزمینه ی دکوراسیون می توان سبک معماری جدیدی را که با جزئیات بالایی برای شکیل شدن خانه دید، قرنیز دیوار یکی از بخش هایی از دکوراسیون است، هرچند کوچک به نظر می رسد اما مهم است باید به آن توجه داشت. مخصوصا برای انتخاب یادتان باشد حتما به جنس آن توجه کنید.قرنیز دیوار از جنس های مختلف مانند سنگ و چوب و... می باشد. با مای دکوری همراه باشید تا بیشتر بتوانید نسبت به قرنیز اطلاعات کسب کنید.

قرنیز چیست؟

قرنیز در واقع مانند نوار چوبی یا نوار دیواری ام دی اف ، پی وی سی ، سنگ و... نامیده می شود که به صورت طولی در امتداد کف دیوار نصب شده و وظیفه محافظت از دیوار را در برابر ضربه مبلمان و جلوگیری کند همچنین مناطقی که دارای رطوبت می باشد هم قرنیز می تواند از وجود رطوبت به دیوار جلوگیری کند
اگر بخواهید درباره ی قرنیز ها اطلاعات کسب کنید باید بگوییم که وجود قرنیز در خانه بسیا مهم و ضروری است زیرا می تواند محافظت داشته باشد. قرنیز از انواع مختلفی ساخته می شود که در قسمت‌های لبه دیوار با کف متصل می شود. همچنین کار دیگری که قرنیز انجام می دهد از کف پوش در برابر ضربه و رطوبت محافظت می‌کند. قرنیز را می توان یک ابزار برای محافظت از کف پوش و دیگر قسمت‌های دیوار استفاده کرد. برای کسب اطلاعات درباره ی انواع قرنیز می توان گفت که بر اساس جنس ساخت آنها دارای دسته بندی های مختلفی هستند که هر کدام قیمتی دارد و کاربرد مختص به خودش را دارد. بنابراین برای اطلاعات بیشتر می توانید با مای دکوری همراه باشید.

از انواع قرنیز

در گذشته از قرنیزهای سنگی در منازل استفاده می شد اما با گذر زمان و تحول در صنعت تولید ام دی اف این قرنیزها به دلیل نداشتن رنگ و تنوع بالا در طرح آن امروزه جای خود را به قرنیز mdf ام دی اف داده است. همچنین لازم به ذکر است، امروزه از قرنیز دیوار را هم بعنوان تزیین بین کف و دیوار می دانند. شاید بپرسید که علت اجرای قرنیز چیست؟ در واقع قرنیز در پای دیوار و کناره کف پوش‌ها پوشاندن سطح بین آنها و همین طور ایجاد هماهنگی در حاشیه دیوار و دیگر قسمت‌های اتاق است. همچنین لازم به ذکر است که باید به رنگ، طرح و همین طور سبک و انواع قرنیز توجه داشت. این توجه ما به انتخاب در زمینه ی خرید قرنیز برای خانه یکی از موارد اصلی در تغییر دکوراسیون و ایجاد هماهنگی در طراحی داخلی منزل می باشد. قرنیز دارای انواع گوناگونی است که می توان به سنگی، سرامیکی، چوبی، mdf و pvc اشاره کرد. برای خرید موارد بالا یا انتخاب آن ها این بستگی به سلیقه و میزان هزینه ی شما برای انتخاب قرنیز دارد می توانید از هر کدام مواردی که بالا نوشته شده است را انتخاب کنید. حالا شاید بخواهید بدانید که کاربرد اصلی قرنیز چیست علاوه بر زیبایی بخشیدن چه کار دیگری را می تواند انجام دهد؟ در واقع کار اصلی قرنیز محافظت کردن از دیوار در برابر آسیب های ناشی از برخورد اجسام و جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت که در قسمت پایینی دیوار قرار می گیرد و این کار درواقع از مهم ترین کاربردهای قرنیز است.

برای خرید چمن مصنوعی با ما تماس بگیرید .


ارتفاع قرنیز: شاید سوال باشد برای شما که ارتفاع قرنیز چقدر باید باشد؟ خب برای انتخاب قرنیز همانطور که می دانید نه خیلی باید بزرگ باشد نه خیلی کوچک زیرا هرچیزی محاسبه و اصولی دارد، در واقع قرنیزها را می توان با ارتفاع 7 سانتی متر تا 20 سانتی متر ساخت ولی ابعاد استاندارد قرنیز چوبی برای طراحی داخلی بین 10cm تا 15cm می باشد ولی می توان برای فضاهای بزرگ مانند لابی ساختمان، ارتفاع قرنیز دیوار را تا 20cm افزایش داد بنابراین بستگی دارد که شما می خواهید از قرنیز در چه مکانی استفاده کنید.

ضخامت قرنیز: ضخامت قرنیزهای ام دی اف 16 میلی متر می باشد و قرنیزهای تمام چوب را می توان از 16 میلی متر تا 25 میلیمتر ساخت.

برای خرید پارکت لمینت با ما تماس بگیرید .

جنس های قرنیز

برای خرید قرنیز قطعا نیاز دارید بدانید که از چه جنسی باید خریداری کنید و چه چیز هایی را باید در نظر بگیرید، قرنیز انواع مختلفی دارد و جنس ها مختلفی دارد. بنابراین با مای دکوری همراه باشید تا بیشتر درباره ی جنس قرنیز ها اطلاعات کسب کنید و راحت تر تصمیم بگیرید آن را بخرید.

قرنیز چوبی:

در رابطه با قرنیز چوبی می توان به استحکام ، دوام و کیفیت بسیار بالایی دارد و می توان به مقاومت در برابر رطوبت این نوع قرنیز هم اشاره داشت که باید توجه داشته باشید که از موارد ضد آب بودن در آن مطمئن شوید. از نظر قیمت هم باید نوع چوب را در نظر بگیرید زیرا باید از چوب هایی با جنس و کیفیت بالا استفاده کنید زیرا هم به دوام و استحکام آن می انجامد و اگر این اتفاق نیوفتد چوب ها باد می کنند و حتی کپک می زنند.

قرنیز ام دی اف (MDF) :

در بین انواع قرنیز، قرنیز ام دی اف یکی از محبوب ترین قرنیز ها به شمار می رود، زیرا قیمت خوبی دارد و همچنین از مزایای ام دی اف این است که در برابر کپک و قارچ مقاوم دارد. این ویژگی قرنیز های ام دی اف باعث شده است بسیاری قابل اعتماد باشد و نه رطوبت را به خود می گیرد و نه قارچ را، پس یکی از گزینه های خرید برای شما می تواند قرنیز ام دی اف باشد.

قرنیز سنگی :

استفاده از قرنیز سنگی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. زیرا هم مقاومت دارد هم بسیار زیبایی دارد؛ بنابراین این دو ویژگی باعث می شود که بسیاری از افراد این نوع قرنیز ها را انتخاب کنند، و لازم به ذکر است که قرنیز سنگی برای مکان هایی با کفپوش سنگ و یا سرامیک زیبا است. این قرنیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در برابر آب و گرما و رطوبت مقاوم هستند. بنابراین این نوع قرنیز ها را می توانید در مای دکوری تهیه کنید زیرا بهترین ها را همیشه می توانید با مای دکوری تجربه کنید.

برای خرید موکت با ما تماس بگیرید .

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()